laupäev, 15. november 2014

Sotsiaalmeedia võimalused lasteaia õppeprotsessis

Kodutöö
Kogenud veebi-professionaal Kaupo Kalda märgib oma blogis, et "sotsiaalne meedia põhineb inimeste suhtlus- ja väljendusvajadustel".
Eestis enam kasutatavad sotsiaalmeedia keskkonnad on
  • Facebook
  • Youtube
  • Twitter
  • foorumid, blogid, kommentaariumid jms
Kristjan Kostabi annab oma artiklis "Riigiasutused sotsiaalmeedias: mida kasutajad ootavad?" teada, et "sotsiaalmeedia on tehnoloogia ja keskkondade kogum, mis võimaldab sotsiaalsetel gruppidel üleilmset dialoogi pidada".
Ta toob välja kolm strateegiat, kuidas sotsiaalmeedia toimib:
  • Saadetakse sõnum teatud sihtrühmale.
  • Eelneva stateegiaga tuuakse auditoorium tagasi kodulehe ja uudiste juurde.
  • Info liigub sihtrühma ja kodulehe loojate vahel.
Tehes järeldusi loetud artiklitest, arvan, et tänapäeval pakub sotsiaalmeedia lasteaias mitmeid võimalusi. 
  • Lasteaiad on loonud oma kodulehed.
  • Lastevanemad ja lasteasutuse töötajad suhtlevad sotsiaalvõrgustikes.
  • Facebookis on kinnised grupid, kus reklaamitakse uusi üritusi, antakse infot tehtud tegevustest, arutatakse probleeme, suheldakse niisama.
  • Ettevõtted leiavad sobiva sihtgrupi ja avaldavad reklaame. Selle tulemusena leiavad õpetajad kergemini neile sobivaid koolitusi, üritusi ja lastele sobivaid õppevahendeid.
Ka arvan, et sotsiaalmeedia pakub lasteaias õpetamiseks ja õppimiseks mitmekülgseid võimalusi:
  • Facebookis on loodud lasteaednikele suhtlemiseks ja kogemuste vahetamiseks mitmeid gruppe: Lasteaednikud, Lasteaednike ideed, Eesti Lasteaednike Liit.
  • Õppetööd rikastavad Facebookis reklaamitud käsitöö lehekülgedelt saadud ideed: I creative Ideas.
  • Youtubeś on võimalus vaadata, kuulata õppefilme, laule ja samuti avaldada õpetaja omaloomingut.
Toon välja mõned sotsiaalmeedia kasutamise ohud lasteaias:
  • Isikliku info avaldamine, mille tagajärgi ei osata näha.
  • Lasteaiaõpetajate madal teadlikkus ja vähesed oskused.
  • Isikukaitse seaduse rikkumine: laste piltide avaldamine ilma vanemate nõusolekuta.
  • Autoriõiguste rikkumine.
  • Õpetaja sunnib lapsevanemat looma kontot sotsiaalmeedia võrgustikku.
  • Lapsed on reklaamidele vastuvõtlikud.
  • Lapsed satuvad ebasobiva infoga lehekülgedele.
  • Sõbra mõiste kaotab oma sisu ja tähenduse.

Kasutatud allikad:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar